اگر می خواهید یک موشن گرافیک برای برند خود ایجاد کنید، یک مرحله وجود دارد که هرگز نباید قبل از شروع از آن چشم پوشی کنید.

شما به یک استوری برد نیاز دارید.

استوری بورد چیست؟

استوری برد پیش نمایشی از فیلمنامه شماست. این سندی است که جریان و روایت ویدیوی شما را صحنه به صحنه نشان می‌دهد. اغلب اوقات، استوری‌بردها از طرح‌هایی با دست و یادداشت‌هایی که در حاشیه آن نوشته شده‌اند، ساخته می‌شوند.

استوری برد مانند یک نقشه است. و چه کسی بدون نقشه سفر جاده ای را آغاز می کند؟ روند استوری‌برد تیم‌های تولید را مجبور می‌کند تا قبل از شروع سفر بهترین مسیرها را در نظر بگیرند.

با این حال، انتظار هیچ رنگ، جزئیات پس زمینه یا طراحی شخصیت را در استوری برد نداشته باشید. این عناصر بخشی از تصاویر پروژه هستند که بعداً پس از تأیید استوری برد ایجاد می شوند.

اکنون که می دانید استوری برد چیست، در اینجا 5 دلیل خوب وجود دارد که چرا ساخت یک استوری برد گامی حیاتی برای ساخت یک ویدیوی موشن عالی است.

استوری بورد چیست؟
1. ساده ترین راه برای به اشتراک گذاری تصورات شما

ویدیوهای متحرک (همان موشن گرافیک در سبک های مختلف) فوراً توجه مخاطبان هدف شما را جلب می کنند و محتوای جذابی را به آنها ارائه می دهند که محصول شما را متمایز می کند. و شما به این نوع توجه روی برنامه موبایل شلوغ نیاز دارید، از آنجایی که استوری برد بصری است، به سادگی توضیح دادن ایده خود را برای ویدیو به مشتری یا استودیوی تولید آسان تر می کند. همه افراد درگیر در این فرآیند مهارت و تجربه لازم برای تجسم سریع فیلمنامه را ندارند.

اما در هنگام توسعه ویدیو همه تصاویر باید در یک صفحه باشند.

به همین دلیل است که توضیح دادن آنچه در ذهن دارید برای دیگران در مراحل اولیه فرآیند تولید کلیدی است. شما به روشی نیاز دارید که به انتقال انیمیشن در ذهن شما کمک کند و ایجاد یک استوری برد بهترین استراتژی است.

با یک استوری‌برد در دست، می‌توانید به همه نشان دهید که انیمیشن شما چگونه ترسیم می‌شود و چگونه به نظر می‌رسد و به دیگران کمک می‌کند تا ایده شما و جریان روایت ویدیو را درک کنند.

2. از این راه می فهمید ایده شما مناسب است یا خیر؟

استوری برد بخشی ضروری از تولید یک ویدیوی متحرک است زیرا هیچ چیز بهتر از یک استوری برد کارایی یک مفهوم را نشان نمی دهد.

در حالی که ایده اصلی پشت ویدیو را می توان در چند پاراگراف بازنویسی کرد، استوری برد به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. نگاه دقیق تر به این ایده ممکن است ناسازگاری های داخلی یا مشکلات دیگر را نشان دهد.

استوری‌بردها همچنین به بررسی اینکه آیا روایت در فیلمنامه پس از ترجمه به مجموعه‌ای از نماهای بصری معنا می‌یابد کمک می‌کند. استوری‌بردها برای اعتبار بخشیدن به مفهوم اصلی پشت ویدیو، و همچنین برای تعیین مسیری که تیم تولید باید در پیش بگیرد، بسیار مهم هستند.

3. استوری‌بردها کمک می‌کنند تا بودجه شما هدر نرود

زمان پول است و چیدن یک استوری برد به زمان نیاز دارد. اما این سرمایه گذاری بعداً بازدهی زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. شما نه تنها در توضیح دیدگاه خود برای ذینفعان (بهره ور یا سود برنده) در زمان صرفه جویی می کنید، بلکه یک برنامه تولید جامع ایجاد می کنید که کل فرآیند ایجاد ویدیو را روان تر می کند.

مهم نیست که چه نوع ویدیویی تولید می کنید تیم ها همیشه می خواهند از منابع خود بهترین استفاده را ببرند. ایجاد یک استوری برد به استودیوهای انیمیشن اجازه می دهد تا یک طرح کلی برای توسعه ویدئو، از جمله اطلاعاتی در مورد نیازهای حیاتی، آماده کنند.

استوری بردها ضروری هستند زیرا به استودیوها کمک می کنند تا پارامترهای داستان را در منابع و زمان مورد نیاز تعریف کنند. و این بهترین راه برای تضمین روند تولید روان و ساده است.

اگر ویدیوی متحرک پیچیده باشد، تولید آن به زمان و بودجه بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل تایید استوری برد قبل از شروع مرحله تولید بسیار مهم است. به این ترتیب مشتری ایده روشنی از ظاهر محصول نهایی خواهد داشت. او می‌تواند تغییراتی را اعمال کند و ورودی‌هایی را اضافه کند که بر بودجه تولید تأثیری نخواهد گذاشت.

استوری‌بردها کمک می‌کنند تا بودجه شما هدر نرود
4. شناسایی مشکلات در مرحله اول

یکی دیگر از مزایای استفاده از استوری برد این است که بهترین فرصت برای تشخیص مشکلات در همان مراحل اولیه تولید است. تیم‌های باتجربه تولید ویدیو می‌دانند که دقیقاً در مرحله استوری‌برد است که بسیاری از خطاهای مهم ظاهر می‌شوند.

آنها ممکن است به ایده اصلی، سبک روایت یا جزئیات داستان مرتبط باشند. شما فقط می توانید تصور کنید زمانی که انیمیشن در نوسان کامل است، برای اصلاح این اشتباهات چقدر زمان و تلاش لازم است.

با شناسایی زودهنگام چنین اشتباهاتی، ممکن است هزینه بازنگری کاهش یابد و اطمینان حاصل شود که فرآیند تولید طبق برنامه پیش می رود.

5. فرآیند تولید را روان تر می کند

در مجموع، استوری برد یک طرح برای کل تولید است. استوری بردینگ تیم ها را مجبور می کند که پروژه ویدیویی را از منظرهای مختلف در نظر بگیرند و به آنها امکان می دهد زمان تولید و هزینه های مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مورد نظر مشتری را به طور دقیق پیش بینی کنند.

به همین دلیل استوری‌بردها کل فرآیند تولید را روان‌تر می‌کنند. آنها برنامه ای برای استودیوی انیمیشن در حین تولید ویدیو ارائه می دهند و اطمینان حاصل می کنند که هیچ عکسی فراموش نمی شود.

اما استوری‌بردها هنگام ویرایش ویدیو نیز مفید هستند. ویراستار می‌داند که چگونه عکس‌ها را کنار هم قرار دهد تا با دیدی که در استوری‌برد منتقل می‌شود مطابقت داشته باشد. به لطف استوری‌برد، ویرایشگر نیازی به اعمال ویرایش‌های زیادی روی محصول نخواهد داشت و در زمان و هزینه استودیو صرفه‌جویی می‌کند.

فرآیند تولید را روان تر می کند
نکات کلیدی

استودیوهای انیمیشن هوشمند می دانند که استوری برد بهترین نقطه شروع برای یک پروژه تولید ویدیو است.

به لطف استوری‌برد، تیم‌ها می‌توانند دیدگاه خود را به اشتراک بگذارند و فوراً آن را با مشتری تأیید کنند. این امکان ایجاد یک طرح کلی برای تولید را فراهم می کند که استودیو بتواند کل فرآیند را بر اساس آن سازماندهی کند.

به لطف یک استوری برد، ویدئو مطابق با دیدی که توسط مشتری بررسی و تایید شده است، قرار می گیرد. استودیو انیمیشن می تواند مطمئن باشد که محصول نهایی با نیازهای مشتری مطابقت دارد و ساختار روایی محکمی با توالی منسجم از نماها را دارد.

حتی اگر استوری برد زمان می برد، می توانید مطمئن باشید که زمان به خوبی سپری شده است.

در صورتی که میخواهید از نحوه کار و برنامه ریزی در مورد ساخت موشن گرافیک و طراحی استوری برد اطلاعاتی به دست آورید می توانید با کارشناسان ما صحبت و مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up