ساخت موشن گرافیک چند مرحله دارد ؟

وقتی می خواهید یک پروژه انیمیشن جدید را شروع کنید، یکی از اولین سوالاتی که ذهن شما را مشغول می کند این است که تولید یک انیمیشن یا موشن گرافیک چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، مدت زمانی که فرآیند تولید یک پروژه طول می کشد به پیچیدگی طراحی و سطح جزئیات مورد نیاز بستگی دارد (به عنوان مثال اگر انیمیشن 2 بعدی یا 3 بعدی باشد). یک ویدیوی متحرک ساده با جزئیات سطحی و بدون شخصیت های متحرک را می توان در حدود یک هفته کامل کرد. با این حال، صحنه های فشرده تر، با حرکت و انیمیشن بیشتر ممکن است بیشتر زمان ببرد.

به طور معمول، میانگین زمان برای تولید یک انیمیشن در حدود 60-90 ثانیه یک الی دو هفته است. زمان صرف شده تا حد زیادی به سبک انیمیشنی که می‌خواهید استفاده کنید بستگی دارد، برای مثال، انیمیشن‌های موشن گرافیک ساده بسیار سریع‌تر از انیمیشن‌های پیچیده فریم به فریم خواهند بود.

مراحل ساخت موشن گرافیک
تصویر حاوی کپی رایت سایت تیزرآفیک می باشد.

تایم لاین مراحل کار

تایم لاین زمانی استاندارد کار دو هفته تا اتمام کل فرآیند موشن گرافیک را مشخص می کند که به چند مرحله تقسیم می شود: ایده خلاقانه، طوفان فکری و فیلمنامه نویسی، صداگذاری، استوری برد، تصویرسازی، انیمیشن و جلوه های صوتی.

هر مرحله از فرآیند برای موفقیت پروژه شما ضروری است. هدف کلی این فرآیند این است که دیدگاه خلاقانه شما را به واقعیت تبدیل کنیم.

در مراحل اولیه، پیش تولید، برای جلسه توجیهی، طوفان فکری، نوشتن فیلمنامه، ایده پردازی در مورد پروژه و هنر مفهومی در نظر گرفته خواهد شد. سپس بعد از یک الی دو روز برای نوشتن فیلمنامه (صدا و توضیحات تصویر) نیاز داریم. از همان ابتدا ضروری است که مشتریان بازخورد سریع ارائه دهند تا پروژه به سرعت پیش برود.

مرحله بعدی برای استوری بورد و تصویرسازی یک روز و پس از آن برای خود تصویرسازی دو روز خواهد بود. در ضمن می‌توانیم روی انیمیشن، موسیقی و ضبط صدا کار کنیم. وقتی تصویرسازی تمام شد، حدود پنج روز برای خود انیمیشن زمان نیاز داریم. در مراحل پست پروداکشن، روی طراحی صدا، sfx کار می کنیم و رندر نهایی را آماده می کنیم. در پایان فرآیند انیمیشن، یک موشن گرافیک با کیفیت در حدود 60 ثانیه یا بیشتر در صورت نیاز خواهید داشت.

اگر زمان بسیار مهم باشد، انیمیشن‌ها را می‌توان سریع‌تر تکمیل کرد، اما انجام این کار اغلب منابع بسیار زیادی دارد و هزینه کلی پروژه را افزایش می‌دهد. با این حال، اگر افراد بیشتری در پروژه مشارکت داشته باشند، این روند می تواند دو برابر سریعتر باشد. گفتگوی باز بین مشتری و استودیوی تیزرآفیک تضمین می کند که همه در یک صفحه هستند و هر مرحله به موقع تحویل داده می شود.

تفکیک گام به گام مراحل کار:

ایده خلاقانه

اولین مرحله تولید موشن گرافیک، طراحی یک پیشنهاد خلاقانه است. یک خلاصه به خوبی تعریف شده به طراحان شما کمک می کند تا بهتر درک کنند که می خواهید با پروژه خود به چه چیزی برسید، و عناصر سبکی را که می خواهید در ویدیوی خود ببینید، یادداشت کنند.

یک خلاصه واضح، مخاطبان هدف را در نظر می گیرد و به تمرکز بر روی هدف پروژه تاکید می کند. تکمیل یک پیشنهاد خلاقانه حدود 1 تا 2 روز طول می کشد.

طوفان فکری و فیلمنامه نویسی

پس از آن مرحله، استودیو طوفان فکری می کند تا دید مشتری را زنده کند. کل فرآیند طوفان فکری با کپی رایترها شروع می شود، که با مدیران هنری همکاری می کنند تا سبک شناسی را انتخاب کنند قبل از اینکه بقیه اعضای تیم شروع به طراحی کنند.

تیم خلاق (متشکل از طراحان، انیماتورها، تصویرگران و کارگردان هنری) ویژگی‌های سبک بالقوه و انتخاب‌های هنری را فهرست می‌کند که می‌توان برای جان بخشیدن به دیدگاه شما انجام داد.

در ادامه فیلمنامه تولید خواهد شد. این قلب و روح داستان خلاق شما است و چه در حال ایجاد یک داستان احساسی یا یک انیمیشن بازاریابی باشید، فیلمنامه شما نقش زیادی در تعیین نحوه دریافت انیمیشن شما خواهد داشت.

فیلمنامه پیام شما را منتقل می کند و انیمیشن کلی را روایت می کند. طوفان فکری و نوشتن فیلمنامه 2 روز طول می کشد.

طوفان فکری و فیلمنامه نویسی
تصویر حاوی کپی رایت سایت تیزرآفیک می باشد.

صداگذاری

اکنون که فیلمنامه آماده است، پروژه هایی از جمله گویندگی و یا دیالوگ ها به هنرمندان نریتور منتقل می شود. هر چه زودتر صدا ضبط شود بهتر است. این تعیین می کند که یک اثر نهایی چگونه به نظر می رسد و بر طول و ریتم انیمیشن تأثیر می گذارد.

تکمیل این مرحله حدود 1 تا 2 روز طول می کشد، اما می توان آن را به موازات مرحله استوری و تصویرسازی کلیدی پردازش کرد.

استوری برد

هنگامی که فیلمنامه شما طراحی شد، یک استوری بورد برای جزئیات اجزای بصری صحنه به صحنه ویدئو ترسیم می شود. این به شما امکان می دهد تا ببینید که چگونه انیمیشن کلی ساختار یافته است، تا طراحی صحنه و پیشرفت داستان.

در این مرحله شما یک اسکلت ابتدایی از محصول نهایی را قبل از نهایی شدن جزئیات خواهید دید. اکثر استوری بوردها را می توان در عرض 2 روز تکمیل کرد.

تصویرسازی

پس از پی ریزی پایه های پیام هنری خود، تصویرسازی شروع می شود. تصویر کلیدی که هنر مفهومی نیز نامیده می‌شود، با هدف ایجاد یک نمایش بصری تقریبی از ایده‌های شما، قبل از قرار گرفتن در محصول نهایی است.

تصویرگران و طراحان به دنبال ایجاد تصویرسازی کلیدی هستند که نگاهی سریع به ایده های بصری استودیو انیمیشن ارائه می دهد.

تصویر کلیدی اطمینان حاصل می کند که پروژه شما یک دیدگاه هنری یکپارچه دارد و اطمینان حاصل می کند که طراحان شما در یک صفحه هستند. این بخش از فرآیند به طور متوسط حدود 4 روز طول می کشد تا تکمیل شود.

تصویرسازی
تصویر حاوی کپی رایت سایت تیزرآفیک می باشد.

متحرک سازی

این مجموعه ای از تصاویر است، تمام فریم هایی که قبلا در استوری بورد دیده اید. به صورت متحرک در قالب یک ویدیو ارائه می شوند. معمولاً آن را با صدای ضبط شده و پیشنهاد موسیقی به اشتراک می گذاریم.

متحرک سازی به شما امکان می دهد برای اولین بار نحوه حرکت اشیا را ببینید، انتقال ها را بررسی کنید و سرعت صحنه ها، نقطه اوج و بیان هنری موشن گرافیک خود را ارزیابی کنید.

تقریباً یک هفته طول می کشد تا تمام شود، اما می توانیم به طور همزمان روی انیمیشن و تصویرسازی کار کنیم.

تصاویر

هنگامی که استوری‌بوردی را تأیید کردید که با خلاصه شما مطابقت دارد، طرح‌های تصویر کلیدی اولیه شما به تصاویر دقیق تبدیل می‌شوند. اینجاست که مشخصات طراحی و ویژگی های شخصیت شما محدود می شود.

این یکی از اولین مراحلی خواهد بود که دید هنری شما شروع به تحقق می کند. تصاویر در حدود 4 روز تکمیل خواهد شد.

انیمیشن

اکنون به بخش اصلی پروژه رسیده ایم: مرحله انیمیشن. در این مرحله، استودیو تیزرآفیک طراحی از تصاویر و استوری‌بردهای قبلی برای ایجاد صحنه‌های پویانمایی پویا استفاده خواهد کرد.

استودیو تیزرآفیک از نرم‌افزار انیمیشن استفاده می‌کند تا طرح‌های شخصیت‌ها و مدل‌های دیگر را با حرکت‌های معتبر و بیان صحنه به صحنه زنده کند. برای اطمینان از اجرای روان صحنه ها، هر صحنه باید به شدت بازبینی شود. این ممکن است بین 2 روز طول بکشد.

طراحی صدا

برای تکمیل انیمیشن خود، زمان اضافه کردن جلوه های صوتی و یک آهنگ موسیقی حرفه ای است. تیم طراحی از جلوه های صوتی موسیقی و نرم افزار تولید برای افزودن صدا به انیمیشن شما استفاده خواهد کرد.

طراحی صدای باکیفیت حال و هوای مخاطبان هدف شما را ایجاد می کند. طراحی صدا را می توان در 1 الی 2 روز تکمیل کرد.

فرآیند انیمیشن سازی یک هفته ای الی 10 روز

پروسه ساخت موشن گرافیک برای تولید محصولی با کیفیت کافی است که بینندگان را مجذوب خود می کند و پیام شما را منتقل می کند. بین سریع نگه داشتن روند انیمیشن و به خطر انداختن دید خلاقانه خود یک خط باریک وجود دارد.

وارد شدن به فرآیند و انتقال واضح نیازهای خود به تیم طراحی می‌تواند سود زیادی را به همراه داشته باشد، زیرا هر چه انیماتورها زودتر جلوه‌ای را که می‌خواهید ایجاد کنید درک کنند، زودتر می‌توانند تغییرات لازم را برای ایجاد محتوایی که می‌خواهید ببینید، انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up