آیا می خواهید تبلیغات شما هنری و منحصر به فرد به نظر برسد؟ سبک انیمیشنی می‌خواهید که بتواند به شما کمک کند تا روی محصولات و اقلام خاص تمرکز کنید؟ به دنبال رویکردی هستید که هزینه انیمیشن سه بعدی زیادی نداشته باشد اما آزادی بیشتری نسبت به انیمیشن دو بعدی به شما بدهد؟ انیمیشن 2.5 بعدی را در نظر بگیرید!

2.5D با ترکیب جنبه های انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، بهترین های هر دو دنیا را ارائه می دهد و به طور گسترده در تبلیغات، سینما و صنعت بازی به کار گرفته می شود! می خواهید بدانید 2.5D چیست؟ چه چیزی 2.5D را از 2D و 3D متمایز می کند؟ چگونه از آن در کسب و کار خود بهره ببرید؟ ما همه چیزهایی را که باید بدانید بررسی می کنیم!

انیمیشن 2.5 بعدی چیست؟

ابعاد به صورت کسری نیستند و اصطلاح “2.5D” بسیاری از افراد را گیج می کند. انیمیشن 2.5 بعدی به جای اینکه به معنای واقعی کلمه باشد، به سبکی از انیمیشن اشاره دارد که از طریق تنظیمات دقیق پرسپکتیو “Perspective” و افزودن سایه ها و خطوط کلی، به تصاویر دو بعدی عمق می بخشد و با وجود استفاده از اشیاء دو بعدی، تصور یک صحنه سه بعدی را ایجاد می کند.

دو نوع سبک 2.5 بعدی وجود دارد. یکی اشیاء سه بعدی را اضافه می کند و آنها را روی پس زمینه های دو بعدی می فرستد. این رایج ترین است و کاربردهای مختلفی از تبلیغات گرفته تا فیلم های توضیحی و هنری دارد. دیگری قرار دادن کاراکترها و اشیاء دو بعدی در محیط های سه بعدی است. این معمولا در بازی های ویدیویی استفاده می شود!

انیمیشن 2.5 بعدی در مقابل دو بعدی و سه بعدی: مزایای رویکرد 2.5 بعدی

برای درک بهتر و محبوبیت ناگهانی انیمیشن‌های 2.5 بعدی، باید به آنچه که رویکرد 2.5 بعدی ارائه می‌دهد که رویکردهای 2 بعدی و 3 بعدی ارائه نمی‌دهند، بپردازیم:

2.5 بعدی در مقابل 2 بعدی
  • تمرکز بهتر

انیمیشن‌های 2.5 بعدی آزادی بیشتری در مورد نحوه ادغام سایه‌ها، نور و عمق در مقابل انیمیشن‌های دو بعدی دارند که به استفاده از پس‌زمینه مسطح محدود می‌شود. سبک ویدیوی 2.5 بعدی می‌تواند توجه بهتری را به اشیاء/شخصیت‌ها/محصولات خاص از طریق نورپردازی و طراحی سایه‌های متخصص جلب کند و رویکردی کمتر به هم ریخته‌تر و متمرکزتر ایجاد کند که برای تبلیغات محصول و ویدیوهای توضیحی عالی است.

  • محیط سه بعدی

امکان استفاده از محیط های سه بعدی در هنرهای 2.5 بعدی به شما فضای بیشتری برای بیان دیدگاه خود می دهد. خواه این شامل کاراکترها و اشیاء بیشتر باشد یا پس‌زمینه‌های متحرک و گویاتر باشد، 2.5D پروژه شما را به گونه‌ای زنده می‌کند که بیان آن از طریق هنر دوبعدی دشوارتر است.

2.5 بعدی در مقابل 3 بعدی
  • مقرون به صرفه تر

با انیمیشن 2.5 بعدی، نیازی به ایجاد مدل های کاملاً سه بعدی از اشیا و شخصیت ها ندارید، که در مقایسه با انیمیشن های سه بعدی، هزینه ها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. اگر نمی خواهید متعهد به تولید کاملاً سه بعدی شوید، انیمیشن 2.5 سازش عالی است. این به شما امکان می دهد یک ویدیوی سبک ایجاد کنید که توجه مردم را جلب کند و پیام شما را بدون نیاز به سرمایه قابل توجهی که فقط مشاغل بزرگ می توانند به راحتی خرج کنند، منتقل می کند.

  • خاص بودن

متداول‌ترین سبک‌های هنری انیمیشن سه‌بعدی تقریباً در همه جا وجود دارند و می‌توان آنها را در همه جا در اینترنت، سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی مشاهده کرد. این باعث ایجاد خستگی در بین بینندگان و مشتریان شده است زیرا آنها تمام پروژه ها را “یکسان”/یکنواخت می دانند. انیمیشن 2.5 بعدی یک راه حل عالی برای این مشکل است. سبک آن بسیار منحصربه‌فردتر و خاص‌تر است و می‌تواند به برند، محصول یا سازمان غیردولتی شما کمک کند تا به جای انیمیشن سه بعدی برجسته شود و تأثیر بگذارد.

انیمیشن 2.5 بعدی چیست؟
چه زمانی باید انیمیشن 2.5 بعدی را در نظر بگیرید؟

یکی از دلایل اصلی محبوبیت سبک انیمیشن 2.5 بعدی، تطبیق پذیری آن است. شما می توانید از انیمیشن 2.5 بعدی تقریباً در همه جا استفاده کنید:

  • تبلیغات

یک ویدیوی متحرک 2.5 بعدی راهی عالی برای معرفی برند/محصول شماست. این منحصر به فرد است، نیاز به توجه دارد، و به شما بستری می دهد تا بسیاری از پیشنهادات فروش منحصر به فرد (UPS) کسب و کارتان را شمارش کنید. بسیاری از شرکت ها، اعم از بزرگ و کوچک، از یک ویدیوی متحرک 2.5 بعدی به عنوان تبلیغات برای موفقیت بزرگ استفاده کرده اند!

چه بخواهید دامنه برند خود را گسترش دهید و چه می‌خواهید توجه مردم را به آخرین محصول خود جلب کنید، یک کمپین بازاریابی با ترکیب ویدیوهای متحرک 2.5 بعدی می‌تواند به شرکت شما کمک کند تا درآمد قابل توجهی داشته باشد. این به طور قابل توجهی موثرتر از تبلیغات متنی و تصویری سنتی است.

  • فیلم های توضیحی

داشتن آزادی حرکت اجسام در فضای سه بعدی، استفاده از نور و سایه های پیچیده و متحرک سازی حرکات پیچیده، سبک انیمیشن 2.5 بعدی را به وسیله ای عالی برای انتقال اطلاعات پیچیده تبدیل می کند. خواه این یک آموزش SaaS باشد که ویژگی‌های منحصربه‌فرد سرویس شما را توضیح می‌دهد یا یک اعلامیه خدمات عمومی، یک ویدیوی متحرک 2.5 بعدی می‌تواند به شما کمک کند تا به ده‌ها هزار نفر دسترسی پیدا کنید.

  • کمپین های اجتماعی

یک ویدیوی متحرک بزرگتر می تواند هم برای دسترسی و هم برای توانایی های سرمایه گذاری جمعی سازمان های غیردولتی و سازمان های مدنی شگفت انگیز باشد. یک گزارش دقیق می‌تواند تمام اطلاعات و آمار را در مورد اینکه چرا کمپین شما ضروری و معنی‌دار است، ارائه دهد، اما جدای از جلب رضایت چند نفر که قبلاً به این هدف اختصاص داده‌اند، این گزارش به ندرت به دست کسی می‌رسد.

از طرف دیگر، یک ویدیوی متحرک عالی می‌تواند در کمتر از یک دقیقه به همان پیام برسد و به مخاطبان بسیار بیشتری برسد، در حالی که هزینه کمتری دارد. سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی و سازمان‌های مدنی به طور فزاینده‌ای در کمپین‌های جمع‌آوری سرمایه خود به انیمیشن‌های 2.5 بعدی متکی هستند، و اگر می‌خواهید کمپین آگاهی اجتماعی شما دامنه وسیعی داشته باشد، باید آن را نیز در نظر بگیرید!

  • فیلم های کوتاه

2.5D به دلیل مقرون به صرفه بودن، جدید بودن و متمرکز بودن، ابزاری عالی برای داستان سرایی فیلم کوتاه است. از اکشن گرفته تا درام و تراژدی، بسیاری از هنرمندان در جشنواره‌های بین‌المللی و محلی فیلم با ویدئوهای انیمیشنی 2.5 بعدی موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده‌اند.

اگرچه انیمیشن 2.5 بعدی به دلیل جدید بودن رویکرد به ندرت در تولیدات در سطح هالیوود استفاده می شود، اگر مطمئن نیستید که کدام سبک هنری را برای فیلم کوتاه انیمیشن خود انتخاب کنید، این یک سبک هنری است که نباید به آن بی توجه باشید!

  • بازی های کامپیوتری

انیمیشن 2.5 بعدی مسلماً به دلیل استفاده روزافزون از آن در صنعت بازی های ویدیویی محبوب شد، جایی که محیط های سه بعدی به بازیکنان آزادی بیشتری نسبت به حرکات می دهد. امروزه، بازی‌های فوق‌العاده محبوبی از شرکت‌های بزرگ و کوچک بازی‌های ویدیویی وجود دارد که منحصراً بر سبک هنری انیمیشن ۲.۵ بعدی متکی هستند. در اغلب موارد، سبک هنری خود یکی از نقاط اصلی فروش بازی است!

نتیجه گیری
نتیجه گیری

انیمیشن 2.5 بعدی یک سبک هنری نسبتا جدید است که اشیاء دو بعدی را با محیط های سه بعدی ترکیب می کند و با استفاده هنرمندانه و کارشناسانه از سایه ها و نور، عمق را به نمایش می گذارد. این سبک هنری که توسط بازی های کامپیوتری رایج شده است، اکنون در بخش ها و صنایع مختلف استفاده می شود. این وسیله ای عالی برای داستان سرایی و تبلیغات است. اگر تا به حال متوجه شده اید که 2.5D چیست و چه کاربردهایی دارد، این پست وبلاگ امیدوار است به تمام سوالات شما پاسخ داده باشد! و اگر همچنان سوالات شما بی پاسخ مانده است می توانید از طریق این لینک با کارشناسان ما صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up