قبل از شروع تفاوت تیزر تبلیغاتی رئال با موشن گرافیک کمی در مورد آمار و ارقام و سهم هرکدام در مارکت صحبت می کنیم: بنابراین تصمیم گرفتید برای شرکت خود یک ویدیو بسازید. این یک حرکت هوشمندانه است!

بیش از 50 درصد از متخصصان بازاریابی در سراسر جهان، ویدیو را به عنوان محتوایی در نظر می گیرند که بهترین بازگشت سرمایه را به همراه دارد. و 88 درصد از شرکت‌های مورد بررسی تیمی برای تولید محتوای ویدیویی دارند.

امروزه ویدئو در هر استراتژی بازاریابی ضروری است. اما چگونه تصمیم می گیرید که کدام نوع ویدیو برای انتقال پیام برند شما بهتر است؟

یافتن بهترین تناسب

برای انتخاب صحیح، باید موارد زیر را مشخص کنید:

  • هدف اصلی ویدیوی شما؟
  • نوع پیامی که می خواهید منتقل کنید؟
  • مخاطب شما کیست؟
  • این ویدیو کجا منتشر می شود؟

در این مرحله، شما همچنین باید تعیین کنید که آیا ویدیوی شما یک تیزر تبلیغاتی رئال (که به عنوان لایو اکشن نیز شناخته می شود) یا موشن گرافیک خواهد بود. در اینجا چند نکته عملی وجود دارد که به شما کمک می کند تا این گزینه ها را در نظر بگیرید و نتیجه بگیرید که کدام فرمت ویدیویی برای برند شما بهترین کارایی را دارد.

موشن گرافیک

اگر سازمان شما محصولات یا خدمات پیچیده‌ای دارد که توصیف آن‌ها دشوار است، ویدیوهای توضیح‌دهنده متحرک عالی هستند. اگر می‌خواهید به مخاطبان خود درباره یک سرویس فناوری، یک برنامه یا محصولات مشابه آموزش دهید، موشن گرافیک بهترین انتخاب شماست. مفهومی که توضیح می دهید ناملموس (غیر آزمودنی) است و موشن گرافیک به شما کمک می کند تا ایده ها را به روشی آسان، قابل درک و جذاب تجسم کنید.

موشن گرافیک

یکی دیگر از مزایای ویدیوهای توضیح دهنده متحرک این است که در مورد چیزهایی که می توانید نشان دهید هیچ مرزی ارائه نمی دهد. تنها محدودیت تخیل شما است. می توانید تصور کنید که ساخت یک فیلم لایو اکشن که در آن قهرمان داستان می تواند پرواز کند و به طور اتفاقی به یک پرنده رباتیک غول پیکر با شاخک ها تبدیل شود، چقدر پیچیده خواهد بود.

موشن گرافیک

وقتی صحبت از چیزهایی می شود که می توانید نشان دهید، ویدیوهای توضیح دهنده متحرک هیچ مرزی را ارائه نمی دهد.

یکی دیگر از امتیازات ویدیوی تبلیغاتی متحرک این است که نسبتاً  با میزان بودجه شماست.

موشن گرافیک بسیار در دسترس است و زمان تولید نسبتاً کوتاهی دارد. علاوه بر این، اگر محصول شما دائماً در حال تغییر است، به‌روزرسانی یا ایجاد تغییرات در یک ویدیوی متحرک ساده است.

موشن گرافیک همچنین ابزاری است که به برندها کمک می کند تا احساسات دلخواه را در مخاطبان خود برانگیزند. به عنوان مثال، خنداندن بینندگان آسان است، زیرا به سادگی یک قالب سرگرم کننده است. اما می توانید از موشن گرافیک برای پرداختن به موضوعات جدی تر نیز استفاده کنید.

موشن گرافیک
تیزر تبلیغاتی رئال

اگر بخواهید بر جنبه انسانی کسب و کار خود تأکید کنید و به مخاطبان هدف خود کمک کنید تا با شرکت شما ارتباط برقرار کنند، ویدیوهای لایو اکشن واقعی عالی هستند. نشان دادن کارمندان خود در محل کار، کسب و کار شما را انسانی می کند. ایجاد یک ویدیو در طول یک نمایشگاه تجاری یا رویداد صنعتی به شما امکان می دهد فرهنگ و شخصیت شرکت شما را در حین ارائه رویداد از دیدگاه شما به نمایش بگذارید.

مزیت اصلی لایو اکشن اصالت آن است. به همین دلیل بهترین نوع ویدیو برای ارسال پیام های جدی است. ایجاد لحن مناسب در یک ویدیوی لایو اکشن بسیار ساده تر است، به خصوص اگر به یک مشکل روابط عمومی پاسخ می دهید.

تیزر تبلیغاتی رئال

لایو اکشن بهترین نوع ویدیو برای ارسال پیام های جدی است.

ویدیوی لایو اکشن روشی مناسب برای نشان دادن ظاهر یک محصول در واقعیت ارائه می دهد. اگر محصول شما دارای ویژگی های خاصی است که به راحتی نمی توان آن را در موشن گرافیک نشان داد از این فرمت ویدیویی استفاده کنید.

تیزر تبلیغاتی رئال
موشن گرافیک در مقابل تیزر تبلیغاتی رئال – کدام یک را باید انتخاب کنید؟

انتخاب فرمت ویدئویی مناسب برای موفقیت کمپین بازاریابی شما بسیار مهم است. شما نمی خواهید زمان و هزینه ای را صرف تولید ویدیویی کنید که با مخاطبان هدف شما طنین انداز نمی شود یا به شما در تحقق اهدافتان کمک نمی کند.
اگر می‌خواهید یک نمای کلی به یک شرکت، محصول یا خدمات ارائه دهید، موشن گرافیک را انتخاب کنید. این نوع ویدیو برای نمایش محصول یا نحوه نمایش نیز کار خواهد کرد. همچنین می‌توانید از طریق ویدیوهای متحرک به مخاطبان هدف خود درباره فروش‌های تبلیغاتی یا کمپین‌های اجتماعی که برگزار می‌کنید اطلاع دهید.
اگر می‌خواهید یک رابطه شخصی با مشتریان و پیروان خود ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که پیام شما قابل ارتباط است، ویدیوی واقعی را انتخاب کنید. از عنصر انسانی که لایو اکشن برای محصول یا خدمات شما به ارمغان می آورد بهره ببرید.

به یاد داشته باشید که فرمت مناسب برای استراتژی بازاریابی محتوای ویدیویی شما باید مطابقت داشته باشد:

  • پیامی که می خواهید بیان کنید؟
  • مخاطبان هدف و ترجیحات آنها؟
  • فرهنگ کسب و کار شما؟
  • هویت و تصویر برند؟
  • و اهداف محتوای ویدیویی شما؟

تنها در این صورت است که می‌توانید از نوع محتوای ویدیویی که برای برند خود ایجاد می‌کنید نهایت استفاده را ببرید. همچنین در صورتی که سوالی در این مورد دارید میتوانید بصورت رایگان از کارشناسان تیزرآفیک مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up